söndag 30 april 2017

5 smarta och prisvärda makeup tips

Det här är något av  "tänka utanför boxen" tips, spara dina pengar genom att multianvända produkter du redan har. Bara för att det marknadsförs som exempelvis "highlighter" finns det ju inga förbud mot att använda det någon annanstans :)
Nedan följer några tips som jag tycker om, en det finns som sagt ingen gräns för vad du kan hitta på. Hoppas tipsen kommer dig till nytta!

1. Är du liksom jag en glitterälskare? Då vet du även baksidan med glitter, dvs att det har en tendens att inte vilja stanna på ögat. Lösningen på detta utan att behöva spendera pengar på oftast både dyra och inte alls så bra glitterprimers är läppglans. Jupp det stämmer, läppglans är enkelt att fästa på ögonlocket, är lagom klibbigt för att glittret ska sitta på plats, innehåller oftast vårdande och mjukgörande ämnen (eftersom de är designade för att mjukgöra läpparna) och du kan få tag på dem för en billig peng. Toppen eller hur?
Den här använder jag, jättebra!


2. Något som är populärt nu är ombré läppar, att man har två toner av samma läppstift. Om man inte vill slösa pengar på flera läppstift i olika nyanser så är den enkla lösningen att införskaffa en vit läpp penna (eller använda en vit eyeliner om man har en liggandes) och måla mitten av läpparna med denna. Sen är det bara att måla på med önskat läppstift över så kommer det att vara ljusare i mitten.


3. Slut på eyeliner? Ingen fara, ta din vanliga mascara, en vinklad borste, dra borsten mot mascaraborsten och vips så har du gelliner! Är det dessutom en vattenfast mascara (vilket jag rekommenderar) så sitter eyelinern som berget.

4. För att fortsätta på eyeliners, något mer som är populärt är färgade eyeliners. Vilket kan vara lite surt att slösa pengar på om man vet med sig att man bara vill testa eller använda till en fest etc. Tipset är då att du använder dig av ett flytande läppstift, tex ett rött, dra en vinklad borste mot läppstiftsborsten (samma som i förra tipset) så har du nu en kul färgad eyeliner.


5. Svårt att hitta en blush som matchar ditt läppstift? Enkelt, använd läppstiftet som blush, ta lite på ditt finger eller en borste och "dappa" lätt på dina kindben (tänk på att göra detta innan du använder något "setting powder" bara).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Känner mig lite stel, tror jag ska besöka naprapat/kiropraktor"

Är en kommentar som jag hör allt för ofta, och känner att det är dags att belysa detta lite närmare. Generellt kan jag säga att du bara kom...