måndag 27 februari 2017

Nytt smink-New Makeup

Köpte i förra veckan en Too Faced Chocolate Bar via en privatperson på Tradera, hade turen att få den idag och den var i utmärkt skick kan knappt varit använd. Tycker om att göra fynd på Tradera :)
Naturligtvis var jag tvungen att prova den direkt och färgerna var härligt pigmeterade och paletten luktar så gott! Brukar ha svårt för saker som är parfymerade men eftersom den här är luktsatt med naturligt kakaopulver så blir inte lukten överväldigande.
Fick även hem en eyeliner jag beställt, Kat von D. Tattoo liner som jag hört mycket gott om och det var inte ljug! Har lite svårt att använda eyeliner, har så kallade "hooded eyes" så det blir lätt att linjen blir för bred eller kladdar men den här pennan var jättelätt att arbeta med så jag var helnöjd.
På bilden nedan har jag (på ögonen) förutom Paletten och eyelinern jag redan nämnt även Stila Cosmetics Magnificent Metals Glitter and Glow Liquid Eye Shadow i färg Diamond Dust.
På läpparna har jag ett eget läppglans som jag gjort med hjälp av att bland Elisabeth Ardens Crystal Clear Lipgloss och Makeup Geek Cosmetics Duochrome Pigment i färgen Insomnia.
Bought last week a Too Faced Chocolate Bar via a private person on Tradera, was lucky enough to get it today and it was in excellent condition can hardly been used. Likes to make findings on Tradera :)Of course I had to try it right away and the colors were beautiful pigmeterade and palette smells so good! Do have a hard time for things that are scented but since this is odorized with natural cocoa powder, the smell is not overwhelming.Also got home the eyeliner I ordered , Kat Von D Tattoo liner that I heard very good things about it and it was not a lie! Have a little difficult to use eyeliner, have so-called "hooded eyes" so it will be easy that the line gets too wide or smudging but this pen was really easy to work with so I was thrilled.In the picture below (eye) in addition to palette and eyeliner I already mentioned also Stila Magnificent Metals Glitter and Glow Liquid Eye Shadow Color Diamond Dust.On the lips, My own lip gloss that I made with the help of  Elizabeth Arden Crystal Clear Lip gloss Cosmetics and Makeup Geek duochrome pigment in paint Insomnia.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Känner mig lite stel, tror jag ska besöka naprapat/kiropraktor"

Är en kommentar som jag hör allt för ofta, och känner att det är dags att belysa detta lite närmare. Generellt kan jag säga att du bara kom...