måndag 20 februari 2017

Produkt test ögonskugga-Product test eyeshadow

Fick hem två nya "ögonskuggor" från Stila Cosmetics med det "enkla" namnet Magnificent Metals Glitter and Glow Liquid Eye Shadows, de nyanser jag beställde var Rosé Gold Retro och Diamond Dust.
(Kolla bilder nedan)
Rosé Gold Retro är den nyans jag använder på sminkningen, det är den röda nyansen av de två. Diamond Dust är mer med en genomskinlig bas med multifärgat glitter.
De här skuggorna var otroligt bra! De är flytande men inte rinnande utan lätta att appilicera (jag använde mig av applikatorn i locket) och när de torkat sitter de jättebra. Trots att de innehåller riktigt mycket glitter "fäller" de inte om man inte gnuggar på dem men även då sitter mestadels kvar.
Kostnaden är ca 230 kr/st (köpte via Cultbeauty.com) och det är de faktiskt värda, de mer röd/brons färgade säljer slut snabbt men ska försöka beställa hem mer allt eftersom jag kan få tag på dem. Har lagt beställning på en skugga som heter Gold Goddess vilket är en genomskinlig skugga med guld och silver glitter.
 
Läppglanset jag har på bilden nedan gjorde jag själv med hjälp av ett genomskinligt gloss och duochrome pigment från Makeup Geek Cosmetic vid namn Wild Fire. Tog en klick gloss på baksidan handen, blandade i lite pigment med hjälp av läpp pensel och sedan på med det på läpparna, klart! Som vanligt syns inte färgen helt bra på bilden men resultatet är guld/rosa skimmer. Jag blev jättenöjd.
 
Got home two new "eye shadow" from Stila with the "easy" name Magnificent Metals Glitter and Glow Liquid Eye Shadows, the shades I ordered was Rose Gold Retro and Diamond Dust.(Check out photos below)Rose Gold Retro is the nuance I use on the makeup, it's the red hue of the two. Diamond Dust is more of a translucent base with multi-colored glitter.These shadows were incredibly good! They are liquid but not runny, but easy to appilicera (I used the applicator in the lid) and when they dried they sit really well. Although they contain quite a lot glitter "shed" not if you do not rub them but even then is mostly left.The cost is 230 SEK / each (bought via Cultbeauty.com) and it is actually worth, the more red / bronze sells out quickly but will try to order your home more as I can get hold of them. Has put order in a shade called Gold Goddess which is a translucent shade with gold and silver glitter.
Lipgloss that I have in the picture below, I made myself, using a clear gloss and duochrome pigments from Makeup Geek Cosmetic named Wild Fire. Took a dab gloss on the back hand, mixed in some pigments using lip brush, and then on the lips, done! As usual, it dosen´t show up really good in the picture but the result is gold / pink shimmer. I was delighted.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Känner mig lite stel, tror jag ska besöka naprapat/kiropraktor"

Är en kommentar som jag hör allt för ofta, och känner att det är dags att belysa detta lite närmare. Generellt kan jag säga att du bara kom...