lördag 4 mars 2017

Ibland spricker fasaden-Cracked Doll

Gjorde dagens makeup look dels för att jag vart sugen på att göra en dockliknande makeup men också för att jag kände mig lite smått filosofisk för att uttrycka det vackert.
För är det inte så att vi alla har någon form av mask på oss beroende på vart och med vilka vi är?
Man är ju inte samma person på jobbet som man är bland vänner eller samma med ytliga vänner som med den man älskar? 
Så är det för mig iallafall och vissa dagar är det svårare att klistra på sig masken när man bara vill skrika och rulla ihop sig till en boll och glömma omvärldens existens.
Vare sig du känner igen dig eller inte så är det bra att tänka på att bara för att människor ser "glada" och "friska" ut kan det finnas saker som man inte ögat ser.  
 
Did today's makeup look  becuse one: that I have been tempted to make a doll-like makeup but  also two:I felt a little bit philosophical, so to speak.
For  is it not so that we all have some kind of mask on us depending on where and with who we are?
You are not the same person at work that you are among friends or the same with some friends that you are with the one you love?
So is it for me anyway, and some days it's  harder to paste the mask when you just want to scream and roll up into a ball and forget about the outside world's existence.
Whether you recognize yourself or not, it's good to keep in mind that just because people look "happy" and "healthy" on the outside there may be things that not you can't see.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Känner mig lite stel, tror jag ska besöka naprapat/kiropraktor"

Är en kommentar som jag hör allt för ofta, och känner att det är dags att belysa detta lite närmare. Generellt kan jag säga att du bara kom...