måndag 20 mars 2017

Prov av BH Cosmetics Galaxy Chic palett

Skulle ha gjort den här i helgen men det hann jag inte så det vart idag istället. Finns även ett Youtube klipp på hur färgerna ser ut, kolla gärna in den!
https://www.youtube.com/watch?v=BWVNJIb9jpQ

Färgerna är så kallade "Baked" vilket innebär att de bland annat blivit torkade i solen för att ge skuggorna en mer len yta. Skuggorna ändrar intensitet beroende på om man applicerar dem torra eller våta på ögat.

På bilderna där jag visar upp färgerna på armen har jag tagit färgen torr utan att använda någon primer under. På bilden där jag använt några av skuggorna på ögonen har jag använt dem våta för ett mer intensivt resultat.

Första intryck av skuggorna är att de är superfina, något mer svårjobbade än vanliga ögonskuggor så man får testa sig fram hur många lager man behöver och om man vill ta lite fixspray på borsten (som jag gjorde) för att de ska synas mer.
Eftersom alla skuggorna är skimriga så behöver man ha någon annan palett med matta skuggor för att komplettera, det är i alla fall min åsikt. Jag använde mig av några matta skuggor från Makeup Geek Cosmetics som bas.
Det faller en del skugga under tiden man använder dem så förslagsvis lägger man ögonen innan man gör ansiktet, då är det enkelt att bara torka bort under ögat med en våtservett. Dock har jag märkt att när man väl satt skuggorna med fixspray sitter de jättebra, håller i intensitet länge.

Den här paletten har varit omtyckt vilket gjort att den varit slutsåld hos återförsäljare ett tag nu så jag beställde den från BH Cosmetics egna hemsida, de är baserade i USA men erbjuder frakt till Sverige. Dock om man har otur (som jag hade) kan man åka på att betala tull. Priset för själva paletten ligger annars på ca 140 kr vilket är riktigt bra pris för 18 skuggor av bra kvalité.

Överlag är jag mycket nöjd med skuggorna och kan varmt rekommendera dem om man som jag tycker det är kul att experimentera med olika looker. Däremot kanske det inte är något för den som föredrar enkla vardags looker.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Känner mig lite stel, tror jag ska besöka naprapat/kiropraktor"

Är en kommentar som jag hör allt för ofta, och känner att det är dags att belysa detta lite närmare. Generellt kan jag säga att du bara kom...